Arcibiskup Sheen – Ako bude vyzerať Antikrist, keď príde…

Hovorí sa, že najväčším trikom, ktorý sa diablovi kedy podaril, je to, že presvedčil svet o tom, že neexistuje. Podobne najväčším trikom Antikrista bude to, že presvedčí ľudí, že nie je ničiteľom, ale spasiteľom sveta, ako povedal ctihodný Boží služobník arcibiskup Fulton J. Sheen už v roku 1947 v pôsobivom rozhlasovom kázaní, ktoré bolo nedávno objavené v archívoch a zverejnené aj na YouTube.

Rovnako ako diabol, ktorého typickým znakom je prekrúcanie pravdy, aby predal hriech, aj Antikrist bude podľa Sheena miasť myslenie ľudí, aby ich presvedčil, že je “Veľkým humanista”, a hovoriť o “mieri, prosperite a hojnosti”.

Aj keď Sheenov opis Antikrista vznikol takmer pred 70 rokmi, sú jeho slová v našej dobe ešte priliehavejšie než v tej jeho. Jeho prorocké posolstvo je absolútne kľúčové pre každého úprimného kresťana, ktorý sa snaží o vernosť Kristovi až do konca. Arcibiskup Sheen hovorí:

“Antikrist sa tak nebude nazývať, inak by nemal žiadnych nasledovníkov. Nebude nosiť červené čižmy, chŕliť síru,  hádzať vidly ani mávať špicatým chvostom ako Mefisto vo Faustovi. Nikde vo Svätom Písme nenachádzame opodstatnenie pre ľudový mýtus o diablovi ako Kašparovi oblečenom podľa rozprávok. Opisuje sa tam ako padlý anjel, ako, pán tohto sveta ‘, ktorého úlohou je nás presvedčiť, že žiadny iný svet neexistuje. Jeho logika je prostá: ak nie je nebo, potom nie je peklo; ak nie je peklo, neexistuje hriech; ak neexistuje hriech, potom nie je žiadny sudca; a ak nie je súd, potom zlo je dobrom a dobro zlom. Okrem všetkých týchto popisov nám však náš Pán hovorí aj to, že Antikrist sa mu bude tak podobať, že by mohol zviesť aj vyvolených – a žiadny diabol, ktorého sme kedy videli v obrázkovej knižke, by vyvolených určite nezviedol. Ako sa mu v tomto novom veku podarí získať priaznivcov svojho náboženstva?

Známky Antikrista:

Bude sa maskovať ako Veľký Humanista a bude hovoriť o mieri, prosperite a hojnosti, a to nie ako o prostriedkoch, ktoré nás vedú k Bohu, ale ako o cieľoch samotných o sebe.

Bude písať knihu o novom poňatí Boha, ktoré budú vyhovovať tomu, ako ľudia žijú.

Bude propagovať vieru v astrológiu, aby za naše hriechy nezodpovedala naša vôľa, ale hviezdy.

Vinu bude psychologicky ospravedlňovať ako potlačený sex a prinúti ľudí, aby sa hanbili, ak budú o nich iní hovoriť, že nie sú dosť tolerantní a liberálni.

Toleranciu bude zamieňať za ľahostajnosť a dobro za zlo.

Bude podporovať rozvody pod zámienkou, že mať ďalšieho partnera je “nutnosť”.

Bude zveličovať lásku k láske a znižovať lásku k ľuďom.

Bude vzývať náboženstvo, aby náboženstvo zničil.

Bude dokonca hovoriť o Kristovi a hovoriť, že to bol najväčší človek, ktorý kedy žil.

Bude tvrdiť, že jeho poslaním je oslobodiť ľudí od otroctva povier a neslobody, ktoré nikdy nedefinuje.

Pri svojej zdanlivej láske k ľudstvu a uhladených rečiach o slobode a rovnosti bude mať jedno veľké tajomstvo, ktoré nikomu nezverí: nebude veriť v Boha. /veriť vo význame žiť Bohu a Bohu dôverovať/ A pretože jeho náboženstvom bude bratstvo bez Božieho Otcovstva, dokáže zviesť aj vyvolených.

Zriadi anticirkev, ktorá bude napodobeninou Cirkvi, ako je diabol opicou Božou. Bude to mystické telo Antikrista, ktoré so všetkými vonkajšími znakmi bude podobať Cirkvi, mystickému telu Kristovmu. Moderného človeka, vo svojej osamelosti a frustrácii zúfalo potrebujúceho Boha, zvedie k tomu, aby stále viac hladoval po členstve v jeho komunite, ktorá človeku poskytne zmysel života bez nutnosti osobného obrátenia – pokánia a priznania osobnej viny. V našej dobe bol diablovi ponechaný obzvlášť dlhý reťaz.

Sheen konštatuje, že sa Antikrista neobáva kvôli strachu o prežitie Katolíckej cirkvi, ale kvôli ničivému vplyvu, ktorý Antikrist bude mať na tých, ktorí žiadnu vieru nemajú /alebo sú vlažní/. “Nerobíme si starosť o neomylnosť, ale o to, že svet zaplavia omyly; netraste sa, že bude Boh zosadený z trónu, ale že bude vládnuť barbarstvo; zničená nebude transsubstanciácia – tajomstvo, ale rodina; nevytratia sa sviatosti, ale mravný zákon. “

Sheen verí, že “Cirkev bude žiť a zaspieva pohrebnú pieseň všetkým zlám súčasnosti,” ako počas svojej dvetisícročnej existencie prežila iné veľké krízy. “Cirkev možno má svoje Veľké piatky, ale tie sú len prelúdiom k nedeli Vzkriesenia, lebo nikdy nebudú zrušené Božie zasľúbenia:,. . . a brány pekelné ju nepremôžu. Hľa, ja som s vami po všetky dni až do skončenia sveta ‘(Mt 28,20). , Každý, kto padne na ten kameň, doláme sa; a na koho on padne, toho rozdlávi“ (Lk 20,18). “ Aspoň sto hlasov v každom storočí od jej zrodu vyzváňalo na jej pohreb, ale mŕtvola sa nikdy neobjavila. Stále pre ňu kupujú truhly, ale tie sú práve pre nich…Stále jej kopú hrob, avšak do toho hrobu padnú oni.

“Nikdy v dejinách neexistovali také silné argumenty v prospech existencie kresťanstva, lebo ľudia zisťujú, že ich utrpenia a bieda, vojny a revolúcie vzrastajú priamo úmerne k jeho odmietaniu. Zlo je odsúdené na neúspech; len dobro samo seba zachováva. “

Sheen svojich poslucháčov naliehavo vyzýval, aby robili konkrétne kroky proti zlým veciam doby a čerpali z duchovných zdrojov, ktoré im pre tento boj dáva Boh.

Ako kresťania si musíme uvedomiť, že okamih krízy nie je dobou zúfalstva, ale príležitosti. Zrodili sme sa v kríze, v porážke – pri Ukrižovaní. Akonáhle uznáme, že sa na nás vzťahuje Boží hnev, začína sa na nás vzťahovať Božie milosrdenstvo. Aj Božie tresty vytvárajú nádej: zlodej po pravici prišiel k Bohu prostredníctvom ukrižovania.

Čo majú kresťania katolíci robiť, aby prežili zlé časy:   musia povzbudzovať svoju vieru, zavesiť si doma krucifix, ktorý im má pripomínať, že treba niesť svoj kríž. Nech sa  rodina každý deň zhromažďuje k modlitbe ruženca. Choďte denne na bohoslužbu. Denne sa modlite pred svätostánkom, najmä vo farnostiach, kde si kňazi uvedomujú potreby sveta, a preto konajú kajúce pobožnosti. […] Tí, ktorí majú vieru, nech dbajú na to, aby boli stále v stave milosti, a tí, ktorí ju nemajú, by mali začať zisťovať, čo viera znamená, pretože v nadchádzajúcej dobe bude len jeden spôsob, ako dosiahnuť, aby sa nám prestali triasť kolená: kľaknúť na ne a modliť sa. […] Modlite sa ku sv. Michalovi, ktorý zvíťazil nad Luciferom a zvrhol z neba pyšných anjelov, aby svet očistil od všetkého rozkladu a nepokoja. Modlite sa k Panne Márii, aby tá, ktorá dostala moc rozdrviť hlavu hada, ktorý ľuďom naklamal, že môžu byť ako bohovia, pomohla svetu znovu nájsť Krista. Človeka však nemožno prinútiť k duchovnému vzťahu, vyžaduje si to súhlas a osobné rozhodnutie. Toto druhé narodenie skrze Krista a pre Krista je väčšou explóziou ako to prvé, lebo človek vstupuje nie iba do pozemského svetla, ale do večného Svetla a na cestu Vzkriesenia.

((prevzaté z int.zdr. a spracované z knihy F.Sheen:”V plnosti času”))